Sunday, March 7, 2010

selagi belum tutup mata,kerja,kerja,kerja!

Haa,ni nak buka first topic.KERJA!sejak mengenali dunia lakonan,aku seperti jatuh cinta.jatuh cinta pada lakonan.dulu aku fikir ini cuma tempat untuk aku cari rezeki,nak bayar college guna duit sendiri.tapi lama-kelamaan,lakonan menjadi sebahagian dari hidupku.
Syukur alhamdulillah,tuhan membuka jalan bagiku dengan bakat yang ada,aku masih boleh survive sampai sekarang tanpa bantuan sesiapa.eh,berbakat ke?boleh laaaaa kot?haha


Sekarang ni tengah on air cerita Na-o-mei dan Jidin.so far feedback dari orang2 yang menonton lakonan aku,agak baik.Alhamdulillah..at least aku rasa aku ada tempat,walaupun kecil dalam industri ini.

Plan masa depan aku?mula-mula aku ingat nak sambung degree psikologi aku yg sudah belajar separuh jalan,tapi sekarang hati aku berkobar-kobar nak belajar lebih tentang seni yang aku ceburi.I wanna be a better actress!aku nak setiap watak yang aku lakonkan,menjadikan aku pelakon yang lebih baik.Insyaallah..
Aku nak menambah knowledge aku dalam bidang ini.aku sangat tabik dengan lakonan Zahiril,berborak dengan dia buat aku rasa kecil.passion dia terhadap dunia ini sangat tebal..dan dunia ini juga lah mampu mengubah hidup kita.physically,mentally and environmentally.

Aku berharap aku cukup kuat untuk lalui dugaan yang bakal hadir..

Dan aku dapat rasakan cinta aku semakin mendalam terhadap dunia yang aku baru kenali ini.dan aku akan belajar lebih tentang dunia yang aku cintai ini.
Dan aku harap rezeki ku terus ada disini.

Aku cuma takut.takut dengan kata2 yang bakal aku dengar,perbuatan yang bakal aku hadapi,pemikiran yang bakal aku tempuhi,persekitaran dan kehidupan yang bakal aku jalani.
Dan aku terus berdoa semoga aku cukup,cukup kuat kerana aku ingin terus mencari rezeki disini.


Dah takde idea nak mengarut apa.text BBM dah banyak dah masuk ni tak reply2 lagi.bbm DIA je aku reply



DIA yang aku cukup inginkan tetapi terpisah kerana keadaan yang memaksa.sayang bukan?
Dan aku masih berharap...



-Amanda Misbun-

1 comment:

  1. jap! firstly, siapa DIA tu? wahh sesuatu sgt!

    alhamdulillah la, semoga kau sentiasa dilimahi rezekiNya dalam bidang ni. aku sentiasa doakan yang terbaik.

    belajar belajar dan belajar. kalau kau betul minat dalam dalam pasal lakonan ni, go ahead. study what u wanted to do. be a better actress. and a knowledgeable too.

    tp, psychology cud be an interesting thing to study too weh.

    pasal takut tu, kau tak payah risau lah benda benda tu semua. asam garam lah bila seseorang tu dah ceburi bidang seni ni. lagi lagi seni Malaya kita ni. kau faham faham sajalah.

    oh about zahiril tu, i have to agree with tht one! ya, mcm nmpk sgt jelas yg minat dia dlm benda ni sgt sgt lah pehh. passionate abes. harap kau pun mcm dia. passionate abes. jgn lepaskan apa peluang yg ada. grab as much as you can. tapi, ingat. jangan smpi masuk ke level tamak pula. nnti, sendiri juga susah.

    **btw aku still nk taw DIA tu sapa. haha

    apa pun, selagi mata aku pun tak tutup tutup lagi, aku sentiasa doakan yg terbaik utk kau and always be at ur back! ;)

    paling manis,
    petchai kekasihku seru

    ReplyDelete