Sunday, March 7, 2010

perasaan yang perasan

Usah ditanya apa perasaan aku ketika ini.sedih,gembira,sayang,marah,rindu yang membuak-buak..semuanya bercampur aduk.aku pun tak tau what is the exact word to describe what I feel right now.

Yang pasti,aku masih keliru.

Kenapanya kau ni tak habis-habis keliru,Amanda?aku keliru.yang ini kata itu,yang itu kata ini.I feel like I'm stuck in the middle.dan aku sangat tak suka perasaan ini.

Usah ditanya apa yang aku inginkan ketika ini.aku cima inginkan dia disampingku.sekarang.kerana bila dia berada disisi,akan bangkit satu perasaan yang aku tak dapat nak luahkan dengan kata-kata.dan aku ingin terus ada dalam perasaan itu selagi nyawa dikandung badan.
Aku tak peduli dia siapa,dia buat apa.yang aku tahu,aku ingin sentiasa berada disamping dia.susah,senang,berpanas,berhujan.tapi dugaan yang menduga telah pisahkan kami.
Oh Tuhan,aku tau kau cuma mahu menduga,tapi tolong jangan ambil dia dari aku.kerana dia aku ketawa,kerana dia aku tersenyum.kerana dia aku menangis.dan aku mahu terus bermain dengan perasaan ku kerana dia.


Ahh,mungkin kami perlukan masa.masa untuk pulihkan semua.

Yang pasti,kalau masih berpeluang untuk merasa pahit manis hidup bersama,aku akan berikan yang terbaik.lebih baik dari yang aku sangka baik sebelum ini.
Dan aku tak pasti sampai bila perasaan keliru ini akan terus mengelilingi aku.cukuplah,aku cuma inginkan cinta dan kasih sayang,bukan tangisan derita kerana cinta.

Cinta.
Apa-apa saja lah.aku sudah capek memikir.aku berdoa agar segala yang dirancang olehNya adalah yang terbaik.
Dan aku percaya apa yang sudah terjadi menjadikan aku seorang insan yang lebih berfikir sebelum bertindak.tak macam sebelum ni,main nak maraaaaah je.hehe


Banyak lagi aku nak bercerita.tapi nya idea datang sikit2.sebab tengah demam kot.batuk pun makin teruk.susah ni.nak tidur pun susah.

Hmmm...
-amanda misbun-

1 comment:

  1. demam eh? kesian kau.

    ish kau kena story kat aku lg la. tak elok simpan sorg. pendam. sakit.

    ReplyDelete